Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

måndag, augusti 21, 2006

Tillbaka på ruta ett. Dagen D är här, eller snarare dagen S, som i skol start, som i sommarlovet är slut, som i sluta ranta runt barnen för att få dem att göra det de ska göra och samtidigt att sluta med det de inte ska göra. Motsägelsefullt.

Har redan gått igenom pappersexercisen för tre barn, att jag på heder och samvete har tagit del av samtliga förhållningsregler på alla skolor, fyllt i kontaktlistor, närvaroscheman, hälsoförteckningar och kommande klassfotograferingar. Allt prydligt nedstoppat i respektive barns nyinskaffade namnmärkta dokumentmapp.
Har även börjat fylla i familjekalendern med aktiviteterna framöver. Varje barn har tre aktiviteter var plus gymnastiken i skolan som måste upp i kalendern eftersom det är som förgjort att komma ihåg den där gympapåsen.
....och då slår det mig plötsligt, när jag skådar resultatet, att ...shit! det här hade jag förträngt. Inte en ledig eftermiddag. Att hämta och lämna, hinna med middag och läxor.

Tillbaka till ruta ett. Dagen D är här, eller dagen S, som i saknar sovmorgon, snoriga barn...