Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

torsdag, augusti 24, 2006

Lite gnäll....

Jag har börjat se en sammansvärjning ta form. Som boende i förorten är turen in till stan rent för jävlig för tillfället. Jag tror inte på att alla tar ett glädjeskutt in i bilen bara för att trängselskatten är borta.
Bilköerna har varit enorma de senaste dagarna pga ett antal lämpligt placerade trafikljushaverier som gav flera mils köer, tunga lastbilar med punktering som måste bogseras mitt i rusningstrafiken. Helt plötsligt är Vallhallavägen enfilig och sist men inte minst alla vägarbeten som ploppat upp i innerstan.
Den röda tråden heter "Ja till Trängselskatter" och är synerligen organiserad. Titta bara på propaganda vi matas med: mindre köer och bilar passerar biltullarna. Tog man reda på hur många bilar som började åka före den avgiftslagda tiden? För av någon anledning blev det inte mer parkeringsplatser inne i stan. Visst ökade antalet passagerare i komunaltrafiken de första månaderna tills de inte längre orkade pga av alla förseningar som uppstod.

Och sedan denna fars med mobilfria vagnar i tunnelbanetrafiken. Man blir ju full i skratt. Var i vagnen går gränsen? De nya vagnarna är ju hur långa som helst. När man ändå håller på kan man väl införa erogena zoner eller stand-up zoner, eller ultravioletta zoner under vintern för blekfisar, med Fredrik Paulun i högtalaren som deklarerar den nya GI trenden. Då förenar man i alla fall nytta med nöje.