Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

söndag, september 03, 2006

Hemmafru....

Har börjat mitt nya liv som hemmafru på halvtid. Det tog ett tag innan jag vågade ta steget ut att trappa ner, att gå hemma och "vara onyttig", att ha enorm tid för mig själv och mitt välbefinnande. Det har varit synerligen intressant att följa debatten i Svenskan om "biologiska mammor", därför tackar jag min make som ger mig möjligheten att göra detta, för jag har anständigheten att inse och njuta till 100 % av denna lyxtillvaro. Så länge den vara.

Den första tecknet på att stressen börjar lätta är att axlarna har flyttat ner från öronen.
Det andra tecknet var att jag såg molnen häromdagen, de där goda fluffiga molnen jag brukade ligga och titta på när jag var liten. Tänk att en vacker himmel kan få mig att må så himla bra. Känns bra.