Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

tisdag, september 12, 2006

Hälsade på bekanta i Malmö i helgen tillsammans med min äldste son. Passade på att släppa loss honom i Malmoe City. Som en våryr kalv skuttade han runt med sin Malmöitiske kompis och fick uppleva stunder av "springa på stan utan mamma", medan jag och min väninna fikade i lugn och ro. När vi sammanstrålade två timmar senare hade han kläderna fulla med partiknappar. Knappar från samtliga partier och aktivister. Politiskt aktiv skulle man kunna säga. Men när vi satt och åt på "Jensens Biffhus" bad jag honom att avlägsna knappen med "Kött är mord" som stirrade på mig medan jag åt min stek. Det gäller att vara öppen för alla åsikter, men inte mitt i maten.