Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

tisdag, september 05, 2006

Så kan det gå.....

Min äldste son är en notorisk nagelbitare. Häromdagen gick han med på att låta mig pensla hans naglar med "Stop och väx". Små yl ljöd runtom i huset följt av frenetiskt spottande och en harang av små runda ord, när han i glömskan då och då körde fingrarna i munnen.
På kvällen kunde han stoiskt konstatera att man vänjer sig med smaken. Det var värt ett försök i alla fall.

Maken kom hem med ett paket färska kräftor. Kräftor är gott. Tyvärr hade de flesta en kraftig besk bismak. Inte makens, men alla mina. Fel på smaklökarna konstaterade han. "Stop och väx" konstaterade jag.