Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

onsdag, september 27, 2006

Konsten att tjäna pengar..på ett kvinnligt sätt.

Idag var jag hos frisören med stort F. Han är inte bara bäst på att klippa till en ursnygg frissa utan har även smak för inredning och färger. När han talar, lyssnar jag.
I salongen låg en bunt lappar om lagerutförsäljning av märkes lakan. Han bedyrade att de hade den bästa kvalitén och märken som finns att införskaffa och tipsade om märken man borde köpa nu med 50 - 75% rabatt. Ska nämna att jag samma morgon klagade för mig själv över ännu ett trasigt lakan och lovade maken att det var slut med rajtan-tajtan i sängen framöver eller så skulle vi köpa lakan med kvalité hädanefter. Gissa om utförsäljningen kom lägligt och att maken dessutom var helt med på noterna, den bästa av alla världar.

Jag har näst intill ruinerat mig. Det blev inte bara ett eller två eller tre, utan..många lakan.

Men jag kommer att gå under med klass i mina togakläder. Nu är frågan om jag kommer att sova bättre i dessa fantastiska sängkläder eller kommer gnidighetens ångest gissla mig om natten. Jag tror jag svara: jag på det första och maken på det andra.