Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

onsdag, september 13, 2006

Så var sommaren här. Igen. Det är bara till att vaxa benen. Igen. Jag som precis hade fått igång höstdeppen, börjat frysa, tända stearinljus och titta ut grytrecept och tunga röda viner. Man får väl pressa lite till på altanen och svettas vidare i kollektivtrafiken. Det var lite roligt med dessa dundrande, vräkande regnskurarna, att alltid sakna någons ena regnstövel, att paraplyet fortfarande är trasigt, att regnkläderna alltid är på fel ställe (skolan eller hemma).

Fast å andra sidan skall vi på fest i helgen och då är det trevligt med ljumna kvällar. Då ska jag dansa salsa så sjukgymnasten får något att bita i på månadagmorgon!