Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

torsdag, september 14, 2006

Tandlossning.....

Idag drog min dotter ut sin andra framtand. Hon läspar så sött när hon pratar nu så jag kan inte låta bli att pussa henne, vilket hon tycker blir ganska irriterande i längden eftersom hon pratar en hel del.
Även mina söner är i tandlossar tagen, fast den mindre gulliga varianten, nämnligen andra vändan kindtänder. Där sitter vi i godan ro vid middagsbordet och plötsligt plockar någon av dem ut en kindtand. Det är många kindtänder som ska ut. Jag har inte ett minne av att jag själv en gång i tiden gjort likadant. Måste vara som en förlossning, suverän förträngning av det oundvikliga.
Storebror hade den stora vänligheten att tala om för lillasyster att "Tandfeen" egentligen är mamma och pappa som lägger en guldpeng i ett glas med vatten. Hon såg bestört ut och sedan som om allting klaffade för henne. Det förklarade hur tanden hamnade i tandburken tillslut. Sedan började de räkna hur många lösa tänder de hade och hur mycket pengar de skulle få ihop när de tappat alla sina tänder, och framför allt vad de skulle köpa för pengarna. Jag inser att jag måste samla på 10-kronor, för det går åt en hel del just nu.

1 Comments:

Blogger popsan said...

Jag kommer ihåg hur våra kindtänder åkte ur munnen... det hade inget med hoppsan där kom den ut ...
Utan det var en tandläkare med vit rock och en stor tång som drog ut den. Sen hade man ett stort hål i munnen där tanden nån sekund senare hade suttit..
Jag kommer till och med ihåg hur det knakade.... kanske det är därför du har förträngt det...
Kommer du inte ihåg långe JAN med den vita rocken ....och tången...som gav örfilar när man skrek....

1:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home