Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

tisdag, oktober 10, 2006

Att vara eller inte vara, kreativ. Det är frågan. Idag var det ett enda stort "inte vara". Har börjat med keramik på tisdagar och konstskola på onsdagar. Skapandet skall förlösa själen, har någon sagt. Jag känner mig helt själalös. Inget blir som jag tänkt mig. I helgen stod jag och målade med min dotter (6 år) och kunde lugnt konstatera att hon har bättre färgkänsla än jag. Det kommer att ta tid innan spärrarna och hämningarna släpper. Jag får nog anamma hennes seende och måla bananerna lila och kastanjerna rosa.

Hittintills har jag fyllt ut mina lediga dagar med en himla massa måsten. Dagarna har fyllts av ärenden kors och tvärs. Är klar med det nu. Har t o m städat vinden, ett gammalt projekt som i och för sig blev nödvändigt eftersom vi knappt kom upp till slut. Nu står där lagerhyllor med prydligt märkta kartonger med väl gallrat innehåll. I år kommer jag att hitta julpyntet på 0,8 sekunder.

Kanske vår nya helautomatiska expressomaskin har en liten roll i det hela. Man trycker bara på en liten knapp och hux flux så har man en kopp expresso av Sostas bönor som aromatiskt fyller huset. En kopp får mig att plira åt två håll samtidigt. Två koppar får mig att likna ekorren i "På andra sidan häcken". Kanske jag ska dra i mig ett par koppar innan jag börjar måla. Hmm, intressant.