Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

torsdag, november 22, 2007

"November, november, no sun, no light, november."

vet inte vem som skrivit det men, så sant, så sant...

Målade mitt första självporträtt igår. Enligt läraren talar bilderna ofta om hur vi egentligen mår. Jag ser blek ut men samtidigt kolerisk, omgiven av mörka sten väggar.
Jag har förevigat mig själv utifrån en blid min son tog på mig i London, när vi besökte "Imperial War Museeum". Vi hade "argumenterat" tidigare och han tog bliden genom ett kikarsikte.
Jag tror bilden mer talar om mitt tillstånd efter ett bråk med min son som fotograferar mig från en pansarvagn. Måleriskt.