Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

fredag, juli 27, 2007

Det här vädret passar mig perfekt. Jag målar som aldrig förr och producerar alster efter alster. Jag är i kopierings tagen och har bl a avverkat Paul Klee, Rothko och håller nu på med en Gustav Klimt. Hela familjen är inblandad. Min son är mitt bollplank, min man min värsta kritiker och min sex åriga dotter knäcker mig. Hon har nu i två dagar stått brevid mig och målat tavla efter tavla. Jag målar av mästares verk och hon målar av mina tavlor och på något sätt blir det hon skapar fenomenalt. Jag kanske rent utav ska måla av hennes konst i stället.