Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

onsdag, augusti 01, 2007

Var inne i stan idag och stökade undan lite på kontoret. På väg till bilen hamnade jag mitt i en svärm av flygmyror. De fanns över hela Östermalm. Jag gick från Biblioteksgatan till Engelbrektsgatan med en riktigt "silly walk". Med viftande armar, ibland krafsande ner i behån, ibland skaka ur håret, spottande och fräsande. Eländet kröp över hela kroppen. Äckligt! Det enda jag tänkte på var att de inte fick krypa in i öronen. En bekant fick in ett flugfä i örat en natt när hon sov. Den fladdrade mot trummhinnan i ett helt dygn. Hon fick vänta en hel vecka tills den hade kapslats in av öronvax innan en läkare lyckades ta ut den. Ibland mår man bra av att inte veta så mycket.