Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

tisdag, oktober 24, 2006

Konstpaus.....
På alla sätt och vis. Fick den yttersta domen av maken häromdagen. Hade inte sagt något till honom om mitt "konstverk". Han kommer in från garaget en kväll och tittar på mig. "Du...öhh..vi ska spela poker imorgon kväll...och..skulle du kunna flytta på dina...öhhh.. saker där ute..." Jag spelar helt ovetande och frågar om han menar min tavla med stenen på. "Sten? jag trodde det var ett ollon!"

Jag har nu gått över till att teckna med akvarell pennor. Man skissar som vanligt och penslar ut dragen med en vatten doppad pensel så att färgen flyter ut. Bättre kontroll, mindre yta, lätt tillgängligt... inga genitala delar. Undrar om det är någon förträng omedvetanhet som kommer fram i målandet. Funderar starkt på terapi.

Snart bär det av till varmare breddgrader. Sol och bad, trodde jag. Tog mig en titt på Yahoos väderprognos över världen, och kunde konstatera att vi åker till ett område som kommer att ha åska och regn i fem dagar. Kul. Instängda i ett hotellrum med rastlösa barn. Precis vad vi har sett fram emot och betalat för.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahahaha, jag skrattar högt i min ensamhet här framför datorn! Om det blir för mycket genitala delar över dina konstverk och du känner dig besvärad, föreslår jag att du ger dig på författande istället, kåserier tex. Du är så rolig! :oD Dock lär just sådana där geni(t)ala konstverk vara särskilt populära, så du kanske är inne på helt rätt väg! Lycka till med skapandet!

4:33 em  
Blogger Nejma said...

Men du... Det är ju inne med sex i konsten så du blir kanske nått stort vad det lider. Du får helt enkelt starta en ny genre, namnet är ju givet - geni(t)al konst. *s*

Kram,
Nejma

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home