Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

tisdag, november 21, 2006

40+....låter som väldigt varmt, eller förhög feber, eller lastgammal. I mitt fall gäller det sistnämnda. Jag trodde att när man fyllde 40 tog man det stora klivet ut i vuxenvärlden igen, upp ur småbarnsträsket, det är åter me, myself and I som gäller. Och det är det sannerligen, fast inte som jag tänkt mig. Om knappa veckan fyller jag de ljuva 40 + 1 och det har bara gått utför. Inom loppet av en vecka har jag röntgat rygg och bröst, knaprar penicillin (halsfluss), fått ryggskott med behandlingar därtill - utan framsteg, vilket gör att nattsömnen är obefintlig. Folk undrar om jag har blivit blåögd, men det är en synvilla ringarna under ögonen framkallar. Jag ser ut och rör mig som Quasimondo och gnäller på allt och alla. Och hur skulle jag då vara utan smärtstillande piller. Får kalla mig Ipren-Mamman istället.

Det sägs att konsten föds ur smärta. Undrar om ryggskottet är min inspirationskälla.