Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

tisdag, januari 16, 2007

Har lyckats göra det igen! Smäcka veckan full av aktiviteter för barnen, som jag skall sitta och köra till fram och tillbaka. Torsdagen är absolut värst. Som det ser ut nu blir det McDonalds mat den dagen, i bilen.

Satt häromkvällen, när barnen sov, huset var lungt och tömd på gäster, julpapper och julpynt, födelsedagsrester mm, och drack vår nya favoritkvällsdryck - glögg med rom. Vi konstaterade att vi hade det oförskämt bra där i våra vita soffor, nu lätt gråa efter alla rumpor som suttit i dem i jul. Jag öppnade min mun och sa de magiska orden "Tänk, jag har inte haft ont i ryggen på över en vecka!". Hur dum får man vara? Hur kan man säga något liknande efter alla problem jag har haft, utan att ta i trä efteråt? Maken kontrade med att det var tur med tanke på hostan jag har, och ja där satt vi och log, varma av glöggen och trygga i livet. Dagen därpå meddelade läkaren att hostan faktiskt var lunginflammation. Så nu står jag stadigt på jorden igen och hostar livet ur mig som en lungsjuk ska göra. Men jag har i alla fall inte ont i ryggen!

Ta i trä!