Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

måndag, januari 22, 2007

Storstädning.

Många sticker iväg överjul- och nyårs helgen, för att slippa stressen, vädret, släkten och allt. Själv är jag som en spänd fiolsträng som brister efter nyåret. Men jag behöver julstressen för att göra ett bokslut över året som varit. Någonstans finns känslan av att ett omtag sker i livet, även om rutinerna är sig lika. Det är små ideer som poppar upp, som tex en resa, en kurs, att ge sig själv mer tid för något, osv.

I år är det storstädning. Jag gör en inre resa där jag öppnar alla stängda garderober och mycket kommer upp till ytan som ska värderas i fullt dagsljus. Det är det bästa jag har givit mig själv någonsin. Man blir samtidigt nyfiken på hur andra har det och inser att de flesta skulle behöva damma av ett och annat. Så mycket som poppar upp och kan hivas ut eller putsas upp och återanvändas.