Strössel i vardagen

En 40 (+ nuförtiden) kvinna, helsvensk, halvgrek, gift med en man och ger mitt bidrag till BNP´n med tre välutvecklade barn som redan före tonåren är hypereffektiva.Mitt stora intresse för tillfället är konst. Jag "gör tavlor" hela tiden.

måndag, maj 28, 2007

Vad går gränsen för häng?

Min äldste son och jag har dispyter om det mesta. För tillfället gäller det hans byxhäng. Jag har accepterat att han, som alla andra i hans ålder, vill visa kallingarna. Till en viss gräns. Att resåret syns är helt ok. När halva rumpan är framme, börjar jag muttra. När brallan är snöpt under hyllan, går jag i taket.
Häromkvällen befann vi oss på restaurang med en annan familj. Min son snyggar till sig för kvällen och drar ner brallorna under rumpan. Tjat, gnäll och skäll hjälper ju inte. På restaurangen knäppte jag helt enkelt upp min blus så att tuttar och behå inte gick att missa. När jag tillslut även fångat in min sons intresse, zomat in på hans 12-åriga frekvens och väckt hans genans, talade jag om för honom att om han tyckte att jag skulle sluta visa brösten kunde han sluta visa rumpan. Om han forsatte visa rumpan skulle jag komma och hämta honom i skolan, med blusen uppknäppt till naveln . Brallorna åkte upp fortare än kvickt. Yeezzz, 1-0 till mamma.
Min makes storögda grimaser från andra sidan av långbordet kan kortfattat beskrivas som "Jag vet att du har pms, men för helv..."

1 Comments:

Blogger Francis S. said...

Heh heh! Mother knows best!!!!

2:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home